Notebook_&_Folders_FL-02.2.png
 

onze uitdaging

First Light wil groeien. Ze weten zeer goed wie ze zijn, wat ze willen bereiken en hoe ze dit willen doen. Hun visuele identiteit moet deze ambities ondersteunen en versterken. Straks lanceren ze hun eerste echte videocursus, het ideale platform om een nieuwe visuele identiteit te integreren in hun brandbuildingproces.

[Buroko]_First_Light_concept-ontwerp (19).png
[Buroko]_First_Light_concept-ontwerp (17).png
Knipsel.PNG
© Buroko.

onze klant

Een educatief platform voor fotografen door fotografen. Met de creatie van First Light willen Leentje, Kaat & Elke samen de markt in lifestyle- en trouwfotografie professionaliseren. Door expertise bereikbaar te maken en cursus na online cursus hun tribe van gelijkgezinden uit te bouwen. 

[Buroko]_First_Light_Socials-247.png
[Buroko]_First_Light_concept-ontwerp (9).png

de strategie

De noden van First Light zijn uiteenlopend. Ze willen fotografen aanspreken van elk niveau, elke leeftijd, man of vrouw. Er moet ruimte zijn om uit te breiden in de toekomst zodat ze kunnen inspelen op de vele vragen van hun steeds evoluerend publiek. Ze willen dit zowel online & offline kunnen doen. Een veelzijdig, flexibel en duurzaam grafisch systeem moet de norm zijn hier. 

SARALEC 698.jpg
© Buroko.
[Buroko]_First_Light_concept-ontwerp (16).png
elke-96.jpg

de uitwerking

Complex, maar toch eenvoudig. Genuanceerd maar gebruiksvriendelijk. Door het logo met een modulair kader op te bouwen stelt dit ons in staat om veelzijdige en interessante composities te gaan maken op maat van elke toepassing die First Light wil aanspreken. Daarbij ontwierpen we een reeks terugkerende elementen afgeleid van het logo & de lettertypes. Deze features combineren perfect met het modulaire systeem en zorgen voor nog meer praktische mogelijkheden.

1/30

het resultaat

De First Light identiteit ligt ergens op de grens van speels/warm vs. doordacht/gestructureerd. Het beste van die werelden tracht First Light te verbinden bij alles wat ze doen. Ze nemen hun werk serieus, maar zichzelf liefst niet te. Het was dan ook logisch om deze balans ook in hun visuele identiteit op te zoeken. Zo verzekeren we een on-brand communicatie over al hun kanalen voor een lange tijd.

Thi-Lien & Bernhard - 073 - by Kaat DM-2.jpg
© Buroko.

First Light

Brand identiteit, grafisch systeem, webdesign, social media & opmaak.

Februari - April 2022

Klant: First Light Education & Workshops

Ontwerp en ontwikkeling door Buroko.

Terug naar onze cases.