22-Premade-Scene.png
 

onze uitdaging

In de gloednieuwe winkel van LETT Interiors werd tijdens de verbouwing een coworking space ingericht. Jani en Carl willen voor dit nieuw concept een leuke naam en een bijpassende (en even leuke) branding. De nieuwe visuele identiteit moet passen in het groter concept van LETT Interiors maar mag zeker helemaal zichzelf zijn en alleen kunnen bestaan.

[Buroko]_sam_x_Brandbook_2022.png
© Buroko.
[Buroko]_sam_x_look&feel (8).png
69.png
[Buroko]_sam_x_look&feel (7).png

de klant

Jani en Carl verhuisden onlangs naar een nieuw pand vol nieuwe mogelijkheden. Ze hebben een oog voor design en een hart voor hun cliënteel. Ze bieden vaak iets te drinken aan en gaan graag het gesprek aan met hun klanten, met gelijkgezinden. Uit die gewoonte ontstond het idee om nog meer van hun nieuwe winkel een leuke, warme en hippe place-to-be te maken.

Enter: de coworking space.

[Buroko]_sam_x_look&feel (5).png

de strategie

Na ons onderzoek en analyse leggen we het ideale profiel van de doelgroep vast. De opzet is om een naam en een identiteit te creëren met volgende reeks kernwoorden: Scandinavisch, jong, energiek, warm en behulpzaam maar ook rust, professioneel, volwassen en doelbewust. 

[Buroko]_sam_x_look&feel (6).png
6 Business Cards_LETT_5.png
68.png

de naam

Het logo haalt, naast andere zaken, zijn sterkte uit de betekenis. Sam- is een Noors voorvoegsel die zoveel betekent als SAMEN-. Het kan in zijn essentie niet alleen bestaan, net zoals de ondernemer. Het koppelteken werd vervangen door een x-symbool. Een internationaal teken van samenwerken. Dit alles benadrukt het gevoel van samenwerking en samenhorigheid die zo belangrijk is voor Jani en Carl. Alsook voor de sfeer van de coworking space.

1/7

de uitvoering

Een rustig, leesbaar, regelmatig logo dat wordt uitgedaagd door de unieke vormen van de typografie. Een beetje zoals de ervaring in de coworking space zou moeten zijn. Rustig tot je speels wordt uitgedaagd door de unieke karakters rondom.  We introduceerden ook woordslingers die verder bijdragen aan het typografische spel die wordt gespeeld.

[Buroko]_sam_x_look&feel (20).png
[Buroko]_sam_x_look&feel (4).png

het resultaat

De hele visuele identiteit bouwt verder op dit typografische spel adhv de twee gebruikte lettertypes. Uiteenlopend en contrasterend in vorm, maar toch gelijkaardig en passend qua gevoel. Het zorgt voor vrijheid. Voor Jani en Carl, die zonder gevaar om hun visuele identiteit te ondermijnen eindeloos kunnen blijven combineren.

[Buroko]_sam_x_look&feel (15).png

sam x

Brand identiteit, naamontwikkeling, logo & grafisch systeem.

April - Mei 2022

Beelden: Buroko.

Klant: LETT Interiors, Oostende.

Terug naar onze cases.